Warenkorb

0 Artikel | 0,00 €

Warenkorb

0 Artikel | 0,00 €

Sie haben keine Artikel im Warenkorb.

|BücherHandelsimmobilien

Trends in the German Retail Market 2014

Focus on Food Retail

Report

Anbieter: Corpus Sireo

0,00 € *
Download
  • Erscheinungsweise: Unregelmäßig
  • Berichtszeitraum: Jahr 2014
  • Erscheinungsdatum : 01.10.2014
  • Seiten : 16 Seiten
  • Datei-Typ : PDF-Datei
  • Größe : 830,56 kB
  • Sprache(n) : Englisch

Bitte beachten Sie auch unsere über den Footer abrufbaren Hinweise zu Zahlungsmethoden und etwaigen Lieferbeschränkungen.

Inhalt

  • Low unemployment rates, rising incomes and a new lifestyle consciousness resulting in greater consumer enthusiasm in Germany thus positively influencing retail spend
  • Food retail generates one third of German retail trade, thus making it the most important retail segment
  • Impact of e-commerce on food retail market differs from impact on general retail trade; multi-channelling is considered to be a key factor of success for the food retail market of the future whereas at the moment it's influence is negligible
  • Consolidation process of Germany's food retail market; big 5 dominate and continue to take over small and unprofitable companies
  • In contrast to European peers there is no noteworthy market presence of international food retailers
  • Strong commercial transaction volume of c. €35bn in 2014 expected with a significant share of retail transactions of c. €10bn
  • Due to the constant lack of supply in the core segment, a greater willingness of investors to invest beyond the core segment is noticed

In Netzwerken weiterempfehlen

Das könnte Sie auch interessieren:

Mehr anzeigen