Warenkorb

0 Artikel | 0,00 €

Warenkorb

0 Artikel | 0,00 €

Sie haben keine Artikel im Warenkorb.

European Food and Groceries Sector

European Commercial – April 2021

Report

Autoren: Jennifer Güleryüz , Eri Mitsostergiou , Sam Arrowsmith , Alicia Corrales

Reihe: Savills Spotlight

Anbieter: Savills

0,00 € *
Download
  • Erscheinungsdatum : 29.04.2021
  • Seiten : 21 Seiten
  • Datei-Typ : PDF-Datei
  • Größe : 1,06 MB
  • Sprache(n) : Englisch

Bitte beachten Sie auch unsere über den Footer abrufbaren Hinweise zu Zahlungsmethoden und etwaigen Lieferbeschränkungen.

Inhalt

Grocery performance bucks wider consumer trends

Consumer confidence at its lowest point since the global financial crisis (GFC), but sentiment tentatively improves

Consumer confidence remains suppressed; however, the grocery sector shows strong resilience. The key question remains, how to predict consumer behaviour in the new normal.

Since Covid-19 took hold in March 2020, we have seen consumer confidence fall into negative territory across Europe, akin to levels last seen in 2012 during the GFC. In Q2 2020, at the onset of the pandemic, figures dropped by close to 1,000 basis points to -18.5%, from -8.6% we saw the previous quarter. This is the lowest it has fallen since Q4 2012, in the midst of the last global recession when consumer confidence stood at -21.73%.

In Netzwerken weiterempfehlen

Das könnte Sie auch interessieren:

Mehr anzeigen